Friday, November 26, 2010

OH-MY-GOD! ADA MAK KESAH? CAK CAK CAK!! (baca dlm keadaan tenang)


 Salam 1 Malaysia to olls readers :P

Before aku start entry nih, aku nk bg kehormatan siket pada teman satu sekolah Sara dan Fatiadiera kerana mereka sudah mula berjinak2 dlm bidang dan laman blog nih. Sorry kalau korang tidak puas hati dgn layanan aku terhadap korang hehe tetibe lak.

Hmm nmpknye mmg makin ramai pulak erk yang bergelut geloooitan dalam dunia blog nih termasuk aku. Hekhek. Ini semua mengejar duniawi je nih, muka plastik heee:D Okay hari ni aku nak bagi sedikit tips agar u olls di luar sanah tuh yang muka masam masam dan selalu bersedih dengan masalah yang di hadapi dapat menampakkan muka korang dengan lebih ceria, segar, awet muda, berseri segalaa bagaai. Mesti ade sesetengah daripada korang yang pernah ckp mcm ni kan? 'Dalam kamus hidup saya, saya nak kelihatan sentiasa seronok dan ceria', kan kaaan? Pandai betooooi aku menekanya :)

Ehem eheeem, tentu sukar rasanya untuk berbuat demikian. So kalau korang mampu sekalipun mungkin manusia di luar sana termasuk aku akan mengganggap korang 'tidak siuman' hahaha xD. Bersedih of course dibolehkan tapi janganlah berterusan bersedih lepastu menangis sampai memudaratkan kesihatan, boleh? :P

Cuba korang g tilik tilik antara muka orang yg always ceria dan muka orang yang sentiasa murung (mcm ade kawan aku sorg nih xD) dan tengok2 mereka2 yang always tersenyum dan mereka2 yang tak pernah senyum ataupun payah,liat nak senyum apalagi nak ketawa. Mesti korang nmpk perbezaan kan?. Muka orang yang ceria, sering tersenyum dan ketawa tentu sekali kelihatan berseri-seri dan tidak keterlaluan kalau nk di katakan nampak muda dari usianya yang sebenar.

Ada sesetengah dari kita bernasib baik kerana dianugerahkan 'wajah senyum' yang mana kalau dia marah sekalipun masih kelihatan seperti tersenyum. Sape erk antara artis artis kite yg kelihatan ceria je? Hohohoh xD Okay skrg cube korang perhatikan org yang dilanda ribut masalah cthnya dan di tokok tambah pulak hidupnya tak prnah putus ditimpa segala bagaaai masalah. Haaaa~ Tentu sekali muka dorang yg cantik dan cuteeey cuteey tuh kelihatan murung, berserabut dan nampak tua dari usia sbnr. Habis tuh mcm mne? Tak boleh bersedih kah kami? Hahaha lawak lah korang nih, bkn mcm tuh,hmmm of course lah boleh taaapi..haaa ade tp taaawww u olllssss! hehehe mstilah ada tempohnya tp kalau korang degil nk nanges gak smbil mata bengkak, suka hati u ollssss lah erk itu mata u olls bkn mata mak ccccikkkk hhaha :D. Time korang bersedih menangislah sepuas hati dan dan daaan bersedihlah semahu mahunya, boleh? ahaa,okay skrg adel ah sikit tips. Tips tak tips en bace jelaah :D

1. Whut? Bakar Lemak?

Para saintis mendapati dan ade yang mengatakan bahawa ketawa boleh membakar lemak lemak berkrim di dlam badan dan dalam darah kita nih dalam masa yang sama boleh menceriakan muka kita! Betol ke? Ha?? Tak tahu? Okay ape lagi boleh google search lah sekarang, ahaha. Actually aku pun tak pasti eh bab bab nih maen ckp dan sebot sajaaaa~ :) Okay mesti ada yang mengatakan "takkan nk kene gelak je, hilang lah segala ilmu yg aku pelajari selma ni kak ooi" Alaa tak pee, rilex laaa. Korang boleh gelak tawa tp kene lah kawal, jgn lah pulok aku ckp kene gelak, korang g beli apemende tuh yg budak2 sekolah aku pkai time hbes saje peperiksaan? 'Laughing Gas' kan? Ha'ah itu untuk org yg tak pernh merasai gelak je tuh. Heheh. Jagn marah abg2 handsome dan kakk2 cantik :P Jaga2 yee, jgn ikot perangai syaitooonirrajimm *nasihat nih sgt berguna xD.


2. Cara Islam

Second plak..emmmm, ingin menampakkan wajah kalian berseri2 seprti ada 'nur' di wajah kalian hmmm rajin2 lah mengambil wudu'. Jangan ambil wudu je sembahyang sekali taw. Conform semua terpegun pabila melihat wajah korang suci semcm je. Hahahah :D Janganlah korang dgr sgt ng kata2 aku nih smpai tk nk kentot demi menampakkan wajah berseri2. Hahaha. Harap takde en~ ni lah di katakan cara Islam. Kalau ada maslah sekali pun, tp ttap ingt tugas2 yg harus dibuat insyaAllah segalanya berjalan dgn lancar, muka yang berserabot segala bagai pun akan tetap nmpk ceria. Betol tak? hehehe :P


3. Senyum itu Sedekah

Kaaan? Hahaha. kalo u olls tak happy, senyum la selalu, sbb kalo koWang senyum, korang akan menyebabkan org lain pn tersenyum dan dengan senyuman, musuh pn boleh menjadi kwn? kan?? Huhuhuh, ini ayat kak nina aku jeee  ,ade kene mengena ng topik kite tak?ahaha :D Alaaah. apa salahnya menyedekahkan senyuman pada orang jgn lah di bawa2 muka macam mencuka awak tuh smpai org laen terasa hati tgk muka awak. Hehehe. Boleh? Bilee orang dh senang hati tgk muka kite penuh dgn senyuman, kite pun pasti tersenyum sendiri walaupoooon! sedang di timpa bertubi2 masalah. Kan? hee :P Haaa, lagi satu kalau muka tegang2 nih, marah2 nih msti cepat kedut! Tak awet mudah lah u olls jadinya. So,dgn senyuman korang  boleh mengawet2mudakan muka korang yeh! :D


Okay 3 sahaja yg aku ada skrg. Boleh kan? Taaaapi! Haaaa, ada tapi, ada lagi satu lagi! Ini ilmu baru eee, sgT baru, LATEST! Hehehe :P Okay ade sesape kat sini yang muka dia mcm tar jalan kat highway rumah aku tak? ahaha :D tu diaaaa, jom sambung baca lagi kalau nak tahu tips seterusnya, Okay korang boleh ambil tepung pulut dan campurkan dengan air. Lepastu, sapukan pada muka korng sebelum tidur. Jangan pula lupa basuh muka keesokan harinya.Hahaha kalau tak basoh bertambah2 anggun lah muka korang ye! Begitu jugak dengan penjagaan kulit, ambil madu lebah dan camporkannye dengan putih telur. Selepas itu,sapukan pada muka sampai kering dan kemudian bilas ye bukan basoh :D selepas 30 minit. Haa tu untuk memiliki kulit halus dan bersih. Mungkin ada sesetengah rakyat Malaysia kita nih yang tak perasan kulit kering dan bersisik tu sebenarnya mencacatkan penampilan seseorang, btol kan? Hmm jadi ,bagi mengelakkan perkara itu terjadi pada gadis2 cuteeyyy2 nih, amalkan mengambil hampas kelapa dan campurkan dengan air asam jawa. Selepas itu,sapukan pada tempat kulit yang bersisik. Boleh buat berulang kali, tak buat pun boleeehhh..hee dan insyaAllah kulit tidak akan bermasalah lagi. Okay?

try it Anda Mampu Mengubahnya! *cakcakcak

p/s: Agak agak nya, muka Azzam Iskandar dan Ahmad Izdihar pun pakai tepung pulut? Putih berseri je aku tgk trutama Azzam ecceeeh :D *sorry lah aku memfemeskan nama korang dlm nih hehe. Tapi ada sorang tuh sape ntah lupa lah pulak haha, ada ke die memaksa aku untuk menulis pasal die kat dlm blog nih dan letak gambar dia? Mahukan publisiti MURAHAN kah? ahah :D Tulis mesti ikhlas baru sodap di baca, kalau paksa tak sodaap di baca, orang lagi nyampah :P

2 comments: