Monday, December 13, 2010

Ikan-Ike-Ikang!

Salam to ollsSs my silent readers.
Aku kembali tersenyum di sini ye. Wekksss  :P Yang tadi tu, yang entri penuh dengan kesedihan.. "mengapa aku sangat bersedih bla bla bla" tuh... konon je tuh, saje nak layan perasaan sambil nak buat Gimik! hakhakhak!! *yela tuh.

Kenapa tu? Kenapa title aku macam tuh? ikan? ike? ikang? ahha xD
Actually tu loghat en? KL-KELANTAN-TERENGGANU. Dah faham kan? Maknenye aku nk cerita konon lah kaan, aku pergi bercuti kat tempat tuh eeheh, balik kg je. Biasalah , singgah menyinggah xD
Haaaa, penat penat... memang penat.. aku yang tak drive pun boleh penat, -,-' aneh. Penat penat pun masih larat lagi aku nak menaip pe bende kejadah nih :D Okaylah jap.. sebelom korang jengok2 picture2 cutey or whuteva lah, jom kita layan kartun2 manusia jap hee. Kartun2 manusia? Macam mana tuh ^^

Menang Loteri Rm 3 Juta (fuyooohhh!)

Seorang lelaki bergelar suami pulang ke rumah dan memanggil isterinya secara tiba-tiba.

Suami : Sayang, cepat kemaskan beg awak!
Isteri : Kenapa?
Suami : Abang baru menang loteri 3 juta ringgit.
Isteri : Wah, bagusnya! Abang nak saya kemaskan beg untuk bercuti ke mana? Kita hendak naik kapal mewah atau bercuti keluar negara bang?
Suami : Suka hati awaklah. Saya tak peduli ke mana awak hendak pergi. Yang penting, awak seorang yang keluar dari rumah ini!

*Hekhekehk! Macam hapah jeh kan? Tergelak jugak aku baca dialog nih walaupun aku dah baca lama dah. :D

Okaaaay..
Okay!
-
-
-
Aku ke Kelantan ke kampung halamanku pada hari Isnin 6 Disember 2010, sampai dalam pukul 8 malam mcm tu kot, lupa lah. Apa lagi reat lah bila dah sampek! Then yada yadaa yadaaa... mamaku ckp, esok nak pergi Rantau Panjang.. Wow.. aku terkezut lah sebab selalunye kalau pergi tempat2 mcm tuh, time hujung2 aku berada di kampung. baru tergeheh geheh nak gi, hehehe. cepat gile nak pergi. xD Keesokan harinya, dah bla bla blaaaaa... sembang itu ini pagi era, dah sampai di Rantau Panjang ..


 Haaa, ini tempat first yang di tuju. tempat yang jual toto, periuk segala bagaai tuh. Aku layan je sambil angguk2 bile orang tuh bercakap sambil2 takde kerja snap2 jap eheeh :D

 Ni semua barabg2 mak aku je nih, asal nak balik Kelantan je, mesti ada ayat yang mcm nih taw "nak kirim bla bla, sekian sekian sekian" ehehe tak sah kalau takde kiriman dari jiran tetangga mahupun saudara mara huahuahua! Saudara mara kureng lar, jiran2 ni haa yang kuat sgt ni ehehe :P

 Apesal nih? Ko buat ke Ainaa? Hahahah :D Ehh podaaah! Ini dinding dekat kedai periuk2 tu lah, aku rasa ini anak dia bagi lah sempena hari ibu hari tuh. Bagos anak dia. Mak cik tuh pun apa kurang nya, Rajin menampal benda2 gini! :D

 Kat sini memang nampak siket bebarang dia, tapi bila masuk .Wah2! mesti terasa macam dunia nih ko yang punya. Heee, sape yang minat brang2 dapur cam gini laaah. Ehh aku belom lagi so tak minat sgt lah xD

 Kecik je laluan dia. Sini plak tempat dia jual2 baju. Sangat sempit. Panas jugak. Kena sediakan kipas tangan xD Hmm actually baju2 nih dari Siam negara seberang so murah lah tapi low quality siket lah! Alah sekali sekala pkai baju mrah pe salahnya ahaha :D Ade yang aku berkenan ada yang idak berkenan -,-'

 Muahaahahah! time balik pulak ,semua dah lapo2! singgah jap di kedai Mak Minah! Hhuhuhu tak thu pun apa nama dia. Hentam sajaah! Tengok tengok dek, dodol ada bla bla bla ..ehehehe.. *ni bahagian atas..

Dan ini bahagian bawahnyaa xD

Sudah tengok? sudh baca? Sudah puas? Ingin lagi? Heheheh, pemende nih oohhh yang aku ckp. Dah ..dah hbes sehari aku berjalan. dah hbes boleh balik. shuh shuhu shuh!! ehehe :P
Keesokan harinya pula. Hari Rabu. We ollsSsS bertolak ke... kee... kemana? ke!! Wakaf Che Yeh! Ada yang pernah pergi? Pernah? Best kan? Dia pasar yang di jual pada waktu malam. Tp bukan mcm pasar malam tuh. Pasar malam tuh karot lg ngarot je tuh ehehe. Pasar nih 80% dia jual tudung, shawl segalaaa. Senang citer penutup kepala laaah. Heheheh. Takkan nak suruh aku sebut satu2 kot nama tudung yang mereka2 jual -,-' Hahahahampehsss. So, apa lagi. Jom kita tgk sikit demi sikit gmbr2 yang di snap oleh aku dan kakk ku :P Tak brap bguS


 Bukan ini sahaja tetapi ada lgi di belakang sana tuh, di depan sinih.. kiri kanan bawah.. dari setiap sudut semua ada lah. Ko ckp je ko nak tudung yang mcm maner ehehek xD
 Saje2 jeee, sementara nak menuggu pakcik tuh mencari Pashmina yang aku nak, ape kata aku buang masa aku dengan bermanja2 dengan camera ini! Hehehe :P
 Ini apa ha orang panggil? Aku tak tahu, kalau sesiapa yang tahu nama dia bgthu yee, kesian dia. Aku pnggil dia Rapunzel je. Hakhakhak!! So Rapunzel nih aku amek sehelai warna hitam. Maen amek je, tak thu nak pkai ng apa xD

Tudung awning nih pun beli jugak kot? xD Lupa lah! Eceh lupa konooon! Be;li lah jugak sehelai wrna purple. Sehelai je, buat pe bebanyak, mcm kat kl nih tak de jual pulak ahahaha :D


 Huahauhuahuahua! Takde kerja kan? Saje je nak try Pashmina ni. Lawa je ng kulit aku, ng bentuk muka ku. Amek lah sehelai dan amek lah jap gmbr hehe :P
Tudung yang mcm ada kilauan bunga2 nih, sorry ehh. Aku memang pakai -,-' heehhee. Kedai nih mama aku yang pergi. ...

Haaa.. macam mana? Semua silent reader aku okay? Hehehehe :) Okay dah, ni lah kedai last then balik.... :P Okay guys.. we continued tomorrow.. for part 2 ..

p/s: Mengapa blog kuh penuh dengan foto futu? Dah mcm fotoblog plak xD
 THE END OF PART ONE~

Tadi aku massage dengan Si Akib.. then.. dah sembang2! Sembang2 peribadi lah kan hekhek.. Aku ada teringt sesuatu.. so aku pun ckp kat dia.. Jeng jeng jeng!!

Ainaa : bal bla bla blaaaa.. hehehe. Nak blaja tak? ;)
Qib : boleh gak, hahaha

Jap benti jap.. time nih semua seronok nak baca :D

Ainaa : blaja bahasa German. Nak tak? :P
Qib : Boleh gak ahahahaha3

Die nih takde bende laen nak ckp.. "Boleh gak! boleh gak!" hehehe marah kang die xD

Ainaa : hahaha..okay.ermm ikot ehh? :D
Qib : ok. ape dia?
Ainaa : Ich!
Qib : Ape tu! Ape 'ich' tu! Adoyyy

Ahahaha aku tergelak2 je baca xD then...

Ainaa : ahaha.. Ikot lerr.. lastly baru tahu.. okay.., Ich!
Qib : Yela, tapi bg lah maksud dia sekali. Baru lah orang paham, cikgu!

Gelak lagi.. sorang2.. :D

Ainaa : ahaha..kena lah sebut dulu.. Okaylah..sepatutnye kene sebut dulu baru bg mksd..tp die nih degil semacam je..ikut jela..hehehe.. ich liebe dich.. (saya suka kamu).. haaa. hahaahaha!
Qib : 'ich liebe dich'.. betol ke? hehehee...
Ainaa : yolerrrrr..hbestu ape dierrr? huhuh :P
Qib : Dich liebe ich, baru la btol ahahaahhaa!
Ainaa : hahaaha..yeke? :D tak prasan plak.. eee ape laa.. ahahaha..
Qib : Heheheh, liebe la dia? ahahahah..

Aku tergelak besar bile baca text yang dia balas nih :D..

Ainaa : Liebe la ich ahahahaah.. (aku gelak lagi)
Qib : ntah la, hahaha..
Ainaa : hehehe nta ape? ntah pape..hehehe :)
Qib : ape2 je la hahaha..

Dan seterusnya.. personal massage hehehe.. Kelakar nye, pandai pulak die belit2 kan perkataan tuh :D
So faham tak? ich liebe dich? maksud dia..
ich-saya
liebe-suka
dich-kamu..
Haaa lepas nih nak guna lah tuh, boleh guna dekat Qib je ,kan Qib? hakhakhak!! xD

Daaaah! to be continued... nite.. Salam.. <3