Saturday, January 1, 2011

Sebelum berakhir ..

Sape tak nampak lagi atau nak testing testing tulisan besaw.. bulat bulat segala, click nun jauh di atas sana okay dear.


Wah wah, mengapa sekarang makin ramai yang blogging. Daripada yang takde terus ada, daripada yang tak tahu terus .. haaa amek ngko hihi. Mahu kejar nuffnangkah? Dahsyat.. duniawi betol. Dosa dosa. Okay makcik makcik and oll the pakcik, hmm macam best je title entri kali ni.Takde lah best sangat cuma nak tarik perhatian ramai pengunjung pengunjung yang hadir di belog gua je. Haa sebelum berakhirnya tahun 2010 (lagi berapa minit je lagi, ohh no! ). Aku nak listkan sikit lah azam tahun 2011. Semua harus baca ya sebab nanti boleh jadi saksi dekat mama dan abahku nanti betul ke apa yang aku azam kan nih? Kankan? Azam dengan Azim pun kena baca okay? Hahaha.




Bukan gua punya wokaih. Tuan punya slip harus berbangga ye atas sebab
gua dah masukkan result dia dlm belog gua. Kihkihkih.

1. Lepas dapat result teruk ya amat macam budak baru nak belajar rasa nyesal pun ada, tapi takde guna kan. Ainaa takpe.. SPM ada lagi.. ( ye aku tahu tu ), jadi hanya kerana aku dapat keputusan yang tak seberapa memuaskan hati mama dan abahku aku berjanji kali ini. Ulang sore.. Aku berjanji kali ini ye, aku nak belajar betooi betoi. OpSsSs! betul betul. Okay betul betul haha. Ape nih. Dah lah, kali nih masuk sekolah baru, dapat kawan baru, aliran baru, semua topik baru nak BELAJAR elok elok okay. I don't want banana fruit two times.






2. Tamo malas malas. Tamo tamo ta suke ta suke. Hikhikhik~ Fyi aku nih macam pemalas sikit. Bukan sikit, memang ye pun! Tak de sikit takde separuh tak de suku. Memang malas dan liat bagai. Liat macam lepat liat. Boleh? Malas nak kemas rumah malas segala2nya lah senang cerita, yang aku tahu Novel je. Sape yang tumapng rumah aku, alek alek tengok muka aku, aku dok terkangkang sana sini pegang novel. Fuhh! PAyah budak nih. Bangun pun lambat. Nehi nehi! Lepas nih tak nak macam ni lagi okay? Lepas nih dok asrama alias kondominium kan? Hahaha padan muka. Memang aku jadi rajin lah macam Rizalman. Dah lepas nih aku nak banyak tolong mama ku kemas rumah, lipt baju, kemas bilik, basuh baju segala. Betol ni? Ye.. Betol tak tipu.






3. Berjanji akan study pada masa yang ditetapkan. Dan buat semua buku latihan yang di beli tempoh hari. hehehe tipu je tak beli lagi pun adooi cepat gile ahh kalau aku dah beli. Pelajar cemerlang dekat sekolah aku pun tak macam tuh. Kan kan?. Aku cakap macam nih sebab .. tabiat aku beli buku tapi buat seco-ek jeh. Konon beli buku nak buat lah kaaan untuk persiapan menghadapi detik detik cemas (exam). Tapi hahahahampehs. Gelak je tahu buat buku tak nak. Betul juga kata kakak aku, buku belambak lambak dekat bilik sampai tak tersusun lah kan, macam orang kuat belajar. Buku kiri kanan belakang, depan LAPTOP! ( dia cerita dkt kawan2 aku) Hahaha malu seh aku dibuatnya. Lepas nih tak macam tuh lagi okay.



Ko nak melawan aku ke tak? Err tak nak ayah.. tak nak.. jangan pukul saya.
4. Dengar cakap mak ayah. Hormat mama dan abahku sehormat hormat nya macam aku hormat pada guruku. Heheh. Pada guru boleh pulak cakap lemah longlai alahaaaaai ketua kelas pun terpikat dengan suara. Tapi.. bila bercakap dengan mak ayah amboooi mulut hang sama macam kaki hang.





5. Couple? Arghhh itu bukan penghalang bagi aku belajar. Tapi bukan bermakna aku nak bercintan cintun wokaih .. aku rasa aku belom bersedia nak ber-couple2 nih. Belom tiba masanya. Jangan dok gatal gatal ,awak tuh kecil lagi. Tak tahu apa lagi. Mentah lagi. Blaja dulu pandai pandai, nanti masuk U haa amek ngko, ko nak jenis yang macam mana? Semua ada Haha. Yela yelaaaa itu aku tahu. Tak payah nak berkhutbah bagai dengan aku.


6. Ingin menjayakan misi gua sampai ..sehingga gua masuk dalam episod ditemuramah segala. Masa tuh gua bukan lagi calang calang manusia. *winkwink (Insya-Allah.. hopefully)




LASTLY ( fokus fokus! Tengok sini jangan tengok Phobia seram tuh)


Jeng Jenngggggg... drummmmm drumm drum.. Jogettt Jogeeeet.. Ketam ketam.. 

(Macam tak perlu je jengdrumjogetketam bagai,kan?!)




7. Sembahyang harus cukup. ( Insya-Allah) Tak nak malas malas.. Itu semua arghhh hasutan syaitonirrajim. Setan suka hasut aku Ainaa jangan sembahyang, baik kau main internet. Banyak banyak doa supaya dipermudahkan dalam segala urusan. Amboi time ni lah ko nak tunjuk ko punya taring hihihi.




 Okay yang nih yang ter ter terrrrr .. jangan nak ter sangat lah der. Yang nih yang ter-last okay. Nih ada orang hantar ucapan new year dekat aku. So aku copy copy lah tarok dalam entri kali nih, boleh? Atas sebab malas nak forward bukan takde kredit. Ade sangat kredit. Kredit aku boleh lah setakat nak belanja korang wayang cerita damping malam. Oh ha anyway.. thanks okay.. Opsss tak payah lah nak ber-bi. Cakap terus Bm okay. Apa apa pun terima kasih okay Azrul alias Agus. Jangan mareeee. Tahun baru.


Keep the smile,
Leave the tear,
Think of joy,
Forget the fear,
Hold the laugh,
Leave the pain,
Be joyous because it's New Year!



HAPPY 2011 olls!! *winkwink