Friday, January 14, 2011

Aku memang suka duduk asrama

Assalamualaikum semua.

Macam dah berkurun lama gila dah aku tak hupdate blog aku nih sebab tengok lah tuh dah bersawang sawang dah. Hee nampak ke? *winkwink

Hm cerah jugak akhirnya dunia aku bila dah keluar dari asrama. Alah keluar jap jeh, 3 hari jeh. Lepastuh masuk balik. Tak pe Ainaa maybe mula mula jeh kau macam nih. Still tak boleh nak mennyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling. Sabar wokaih. Kawan yang lain semua cakap BEST GILERRR! Ini pahal? Nak bagi jeles ke atau betol? Hee, dorang teknik sepang kan? Semua baik baik. Baik macam aku. Teknik sini, hmm baeeeekkkk lah jugak. Tak kena lah dengan orang macam aku nak kawan dengan dorang. Dorang kasar sangat, kasar dari segala sudut. Gangster nak mampoih. Takot aku. Takpe aku boleh mengadu apa apa dekat KAK ZETY dan KAK YAYA, u ollsss junior yang sebaya dengan aku jangan jeles ok. Ehem ehem ceh sejak bile aku panggil engko kak zety ahaha. Saje nak perli. Okay lah. Hmm alhamdulillah akhirnya habes jugak hari orientasi form 4 selama seminggu (lama gila nak tunggu habes). Penutup tadi semua kelas wajib buat persembahan. Ehhmm malas nak cerita.. kelas aku buat koir? Okaylah tuh, cun lah tuh. Malam tuh time prep seriouslyyyyyyy semangt and macam gempax. Lastly, bile buat kat depan hmm boleh lah setakat 3 orang yang tepun tangan. Tapi takpe, kerjasama yang penting. 4VF1 the best ok. Hahah mula lah tuh nak promote kelas dia aha. Kalau nak suruh aku cerita rutin harian aku time aku ddk asrama em rasa tak yah kot. Tunggu lah aku dah Ok betol betol Ok baru aku cerita, tak nak lah cerita yang sedih sedih dekat sini kan, tak syioookkk lah.  Nanti meleleh plak kan. cerita aku rock kapak sangat, boleh buat novel.

Hari Rabu hari paling bersejarah dalam hidupku. Ceh sejarah lah sangat. Tak delah. Hari Rabu hari pendaftaran koko. Hmm semua mata tertumpu dekat meja meja daftar. Kesian cikgu dekat depan tengah terangkan pasal pendaftaran cakap sorang sorang. Dorang jeh, aku dengar cikgu cakap. Yela sebab aku tahu orang yang sabar mesti dapat apa yang dia nak hahahahaaaaa!!, Serious poyos. Semua yang baik baik dekat aku yee. Ehh haruslaaaah. Dah dah jangan nyampah dengan aku, tak baik taww. So mual mula daftar persatuan/kelab. Aku dengan bangga nya pergi daftar dekat tempat paling teratas lah kalau nak diceritakan, amek Science and Math, memang dari sekolah lama itu jeh aku amek. Harus lah minat lah, habes buat aku tergedik gedik g daftar. Kankan?! Then, unit uniform. Jengjengjeng. Inilah yang paling kena berebut, tak payah tengok muka cikgu bagi taklimat pun takpe. Hee kidding lah, cikgu jangan merajuk eh. Aku dengan 3 orang kawan dorm aku masuk KPA (Kadet Pertahanan Awam). Disebabkan unit uniformn nih active so aku masuk yang nih. Lagipun kakak aku bagi dorngan dekat aku untuk masuk KPA. Dia kata 'weh, nanti ko amek ar KPA, best gile,tak nyesal ko .Ko masok je kawad. Ko jangan pandang uniform lain, ko pandang je komander KPa (yaya)'. Haha, aku pun ye ye je lah kaaan. Tapi memang aku minat pun bukan atas dasar di paksa bagai. Takde lah, yang aku potong tuh aku tambah jeh, yang lain tuh betul lah. Masa nak plan nak amek uniform nih kan. Tikah pun bersuara.. Ala, nanti muka hitam lah! Ala, takpe. Biar jeh. ahaha, lastly dia masuk. Sayang ko banget! Dah habes aku rasa cerita pasal unit uniform, permainan pulak aku amik pingpong. Arghh actually aku tak tahu nak amek apa. Hoki? Pingpong? Hoki ramai gile, pingpong cikgu nak yang betol betol boleh..kira perfect ah sebab nak hantar wakil. Hee ^^ last amek pingpong. Pandai ke? Pandai laaah.


First masuk sekolah. Ya Allah. Blur nye. Wake up Ainaa. (chill lah baru masuk, ko pk blur aku sampai last year ke). Emm buat masa nih ramai lah jugak kawan. Classmates tak rapat lagi sebab tak masuk kelas, hari tuh masuk kelas pun just kenalkan diri ayam ayam je. Kawan dorm yang rapat. Aku dorm Teguh. Kak Yaya cakap dorm Teguh, lorat! Haha. Ade lah seteng seteng. Maybe budak side B kot yang lorat sangat tuh. Ahaha. Sape setuju angkat keyboardd!! Kihkihkih. Dah.. semua dah mengantuk. Aku pusing belakang semua. Wahh. jom urut2. Hmm teringt time orientasi yang tak best tuh. Ade part yang tertentu jeh yang aku enjoy. Yang uruskan semua tuh pelajar form 5 (fasilitator). Dorang tak masok kelas ke? Seminggu? Itu perkara biasa bagi dorang aku rasa. Takpelah. Nak buat macam mana kaaan. Ahahaha yang paling best masa malam tuh black out. Gelap gile. Ade yang 'kena'. Semua start baca ayat kursi. Mula dari kuat gile baca bergema satu kl lah katakan. Dah lama lama makin slow. Bila dah makin slow lama lama semua tidur dekat lantai tu. Best kan? Tidur rapat2, ramai2. Best. Nyenyak sangat aku tidur. Hee. Itu yang aku nak aku rasa. Kihkihkih. Dah pukul 1 pagi macam tuh, dah ada balik. Semua boleh naik dorm. Aku naik naik terus tidur. Yang lain lain tuh tak tahu apa dorng buat. Hmm aktiviti harian kot? Sembang Mak Minah hii.

Itu jeh yang aku nak luah kot. Actually ade lagi. Tapi tak yah arr malu lah cek noooh. Hee. Sekarang bukan giliran aku nak guna internet. Boleh aku paskan dekat sape tuh nama die. Si gigi taring whut so eva lah. Okay see u! Muah!


Yaya : Ainaa.. nape nangis?

Ainaa : Diam seribu bahasa..

Yaya : Ainaa?

Ainaa : Diam.. diam.. dan menghemburkan lagi tangisan tangisan yang di pendam selama ini.

Yaya : Ainaa ada apa apa bagithu kakk eh?

Ainaa : Anggukkk..

2 comments:

  1. dapat ert?hahaha.teguh pulak tuh.tak tahann lorat~
    :D
    waa,rapat dgn seniorlah kau,ainaa
    hehe
    acececehh yaya uh besa pengaruhnya
    jgn lupa rpt rpt nan dia
    kuikuikui..

    *ni yang mula jealous nan kau sbb kau still skola..aishh,sumpah rindu zaman sekolah*

    ReplyDelete
  2. besar pengaruhnya??? macam mana tuh? haahahaha haaaaaatttuuiihhsss. hang lah lorraaatt heheehe..

    ReplyDelete