Friday, January 28, 2011

Bila hati dah rindu.

Assalamualaikum.

Yaaaa..ya ..yaaa.. Bertemu kembali kita di rancangan sposasposa heee. Gurau lah. Leganya dapat balik. Cuti seminggu! Yiba yibaaaaa kahkahkah! Sangat seronok. Tadi dah nak balik. Kak Dila tegur.

"Hai Ainaa! bla bla bla (lupa). Nanti balik update belog yang comel tu taw. Nanti nak baca."

Ehem ehem. Terharu siot. Nak nanges plak rasa, haha ngade je. Apa boleh buat, orang dah minat.. Tetap nak baca..  Aku gurau je lah. Yang tulisan ada potong potong tuh salah lah tuh. Aku tokok tambah jeh! Nak bagi gempax siket. Hee. Okay! Siapa yang tak rindu dekat kawan kawan sekolah lama dulu? Rindu sangat especially kawan kawan sekelas, kawan yang gila gila macam Atiqah Roslan. Kihkihkih. Rindu sangat. U olls apa khabar haaa? Aku kat sini baek sajaaa cuma penat je. Penat sangat sangat! Sangat sangat sangat.. Sampai terlentok lentok time cikgu tengah ngajar *err melampau dah tuh. Tuh sebenarnya bukan amalan aku, sejak aku masuk asrama nih jeh jadi macam tuh. Tok leh nak buat apa nohh. Kuikuikui. Kerja sekolah mak aih, jangan cakap bertimbun timbun! :O Sape nak tolong buatkan? Awak nak tolong buatkan tak? Hee. Bukan setakat kerja sekolah tapi kerja kelas semua ada! Kerja kursus semua lah. Ya Allah.. berikanlah aku yang terbaik.. *dah bukan sekarang masanya nak tunjuk itu ini.

Okay dah berapa puluh minggu dah dok asrama, rasa rindu plakj. Bila dah rindu... Aku mencari ilham nak tulis puisi segala. Best lah kan kalau aku dah buat. Ade yang aku buat, ade yang amek siket dr buku *wah, kantoi. Hehehe. Puitis sangat ke sampai nak suruh orang baca nih. Haruslaah.

________________________________________________________________

MAMA

Mama,
Ku tadah tangan
Tanda syukur pada-Nya
Menganugerahi ku seorang mama
Yang berjasa

Mama,
Pada hayat akan datang,
Aku ingin menjadi anak mu lagi,
Moga nanti kau mengerti,
Betapa kasihnya aku kepada mu.

Mama,
Kau telah melahirkan aku
Dengan satu kepayahan yang amat
Tapi kenapa aku tidak menghargai jasamu?
Kenapa nama mu tidak ku nukilkan
Setiap kali aku menulis nama penuh ku?

Mama,
Tiada ungkapan yang bisa aku nukilkan
Ketabahan mu membesarkan aku
Along dan Adik menjadi kekutan pada ku
Dalam terang dan gelora
Kerana "aku sayang pada mama"
Hari ini dan selamanya.

Mama Abah Along dan Adik aku akan sentiasa mengingati mu.

________________________________________________________________


                                           

Cute tak we ollss? Sebenarnya nak tunjuk baju tuh je. Hahaha perraak. Tak pernah pakai kaan!. Sebelum gambar nih ter-hilang baik aku ter-upload dulu dekat belog ter-comel ni kan. Hihihi. Ini gambar mula mula aku pakai baju asrama, dua minggu yang lepas kot, lupa lah tarikh dia. Saje nak pergi JJ beli barang time nak balik asrama. Kuikuikui.

Sedihnya aku, aku text Anis bukan nak reply. Nak kata dia still dekat hostel.. hmm nak ke ko dok lama lama? Yelaa untung lah dia seronok. Ha!ha!! haaaa! tergelak besaw aku. Okay takpelah. Jaga diri okay kawan lawan ku semua. Aku okay je dekat sini. Eh sedih lah plak cakap pasal nih.

Hahahahaaaa. Tadi aku bukak belog Biha. Dia cerita pasal dorm. Then ada gambar kiteorang dekat dorm. Aku ingt nak letak dekat sini. Tapi nanti lah, buruk lah dodol muka aku! Tak jadi nak amek. Baru nak tunjuk kat u olsss muka kawan kawan dorm baru i yang dah mula tunjuk perangai gila gila dorang. Hehehe. Yang paling best kan.

"EH AINAA KO CUKUR EH BULU NI? .."
"PANJANG GILER!"
"KALAU BULU BANYAK, ROMANTIK DGN SEKSI, BETOL KE?"
"ORANG KATA BULU BANYAK NIH GATAL." *gatal ye kak?
"HA'AH, BULU BANYAK NIH KULIT CANTIK."

Ya allah, pasal bulu tangan aku pun korang nak berdebat ke? Lain lah suruh buat karangan ke. Boleh lah koranng interview aku. Belai belai sikit kan, nak rasa macam mana kan. Huahuhau! Terok lah. Aku pergi sekolah mana pun tak de benda lain yang ckp. Benda tuh je. Wah macam banyak sekolah plak yang aku pergi erk. heheh.


Okaylah. Aku nak buat homework. Yeaayyyy! Dah ada homework hehehe. Okay bye!

2 comments:

  1. hahaha.bahagia tak sekolah situ?
    rinduu pulak tgok baju batek dia ;(

    ReplyDelete
  2. buat masa nih belom bahagia lagi. tp boleh masok hospital bahagia.. hehehehe.
    best kan pakai baju batik???? kihkihkihhh!!

    ReplyDelete