Sunday, May 1, 2011

Hanging Out

Assalamualaikum to oll my silent readers.. Amboi penatnya kaki berjalan. Ergh! Tadi pergi berjalan dekat Mall dekat Pulau Pinang nih. Takkan berjalan je? Hmm takdelah jalan sangat, beli lah jugak kan. Mana sah berjalan tapi tak beli. Baik duduk rumah online macam nih je. Cewah.. Hmm penatlah jugak. Mula mula pergi hospital. Macam biasalah, kalau balik Pulau Pinang je rutin harian mesti sama, pergi hospital, jalan jalan balik. So hari nih pergi hospital dulu dalam pukul 2 lebih. Lama lah jugak aku bertapak dekat hospital konon konon tengok neenk aku. Hmm memng tengok pun tapi tengok tengok ayam (cis kurang ajar betol budak nih). Alah macam korang tengok sangat kan. Korang pun lebih kurang sebaya aku je. Ayam ayam je. Kihkihkih^^ Aku tahu pergi sana mesti banyak beli lah, beli untuk orang sakit tapi orang yang sihat yang makan lebih. Habes pun sebab orang yang sihat yang makan.. nyum nyum.. sedaaaap.. Hehehe. Dah dalam 1 jam jugak aku duduk dok melangut dekat hospital tengok orang sakit (dorang tidur je) hmm aku dengan rasa marahnya ajak kakak sedare aku pergi mall. *kening kening. Hmm seronok berjalan kan? Dapat cuci mata sekali. Tapi.. ahh kenelah jual mahal sikit. Tak leh jual murah, nanti laku sngat lah pulaaaak. jalan2 dah jumpa barang, beli lah. Brang nya ape ape lah kan. Lepastuh..

"Angah, jom buat kertas Japan tuh"

"Huh? kat mana? Haa.. nanti nanti.."

Jalan jalan jalan.. tengok tengok je. Baru nampak yang kertas Japan bagai? Baru ku tahu kertas tuh untuk buat origami (itik kot) lepas buat ,masuk kan dalam tabung. Untuk derma dekar Japan? Idk lah. Buat buat lah. Fenig! Step dia mengelirukan aku je. Lama jugak dekat situ. Semua jalan pandang pandang je kiteorang buat xtvt lipat lipat kertas tuh. Aku rasa dlm pale hotak dorang MACAM BUDAK KECIK JE. Perlu ke kesah? Pedulikan.. Kata Ain Maisarah. Hee. Dah hbaes tuh dalam pukul 4 jugak kiteorang balik. Singgah hospital kjap nak amik kunci rumah atok*nenek ku..

Ni lah hasil nya bila dah sampai rumah, hahaha blogging, facbook apa lagi. Kesian aku , aku call kawan baik ku kenapa tak angkat erk Anis? Kau dah lupa aku ke.. Sedih aku sobsobsob ;( 
Ehem! Aku harap takde sape yang menderita kebosanan dengan catatan aku yang panjang lebar berkilo-kilometer hari ini. Sekarang aku perlu siapkan kerja Cikgu Ayu (pola pakaian&melukis). Lagi.. haa kerja Cikgu Zeti OMG! Buku math dah habes. Tak beli lagi.. Kat kampung.. Kat rumah pun takde buku Math lebih. Nampaknya aku kene buat kat sekolah time prep jugak! Cepat sebelum Cukgi Zeti suruh aku berdiri atas meja , baik aku siapkan kerja dia (malu gilerr). Oh yes, BM pun tak siap lagi. (Karangan 2 buah) Itu kerja Cikgu Farahanim. Dia nampak cool je. Yang cool ni yang bahaya nih~ Hahahaha. Esok pagi pagi buta tuli aku dah balik KL dalam kereta maybe aku terlebih sikit rajin aku kalau aku malas tidur lah kan. Kalau aku rajin tidur aku malas lah nak buat bendalah semua nih. Heeeee.. Hraap aku buat yeee. Malam nih aku nak melukis je dengan baca novel. Al maklumlah, novel baru beli.. 'Catatan Rahsia Gadis.. Shhh..' Lepasnih sambung pulak novel 'Valentine Nervosa' , see nak sama dengan SPOSA kan. Kihkihkih. Dah habes yang tuh pulak sambung dengan tajuk ape ye.. lupa lah, karya Norhayati Berahim. Ketidaksabaran betol nak baca. Sebab NB the best cerita dia. Dah belambak aku kumpul novel hasil karya NB. Cerita dia ala ala hollywood sikit. Ada nanges lah. Suka duka, pahit manis semua ada., Sape baca pasti terhibur terpukau terpikat segala bagai lah. (aku nih promote pulak dah).

itu saje karya aku pada hari ini.. cewaaah.. semakin hari aku mampu mengenali diri sendiri. (kunci kejayaan seseorang adalah menjadi diri sendiri) phewwwwit. Ayat tak nak belah je. Tapi sesuatu yang bagus jugak ye! Hmm ok dah lah lepas nih mybe dlm pukul 11, nak online balik. Ada teman istimewa menunggu gua. Disini saya mengisyhtiharkan bahawa saya sungguh seronok kerana Dia kembali seperti biasa selepas beberapa minggu pergi meninggal kan ku atas sebab terlalu sibuk dengan sukan. Ok taaaaaaaaa.