Sunday, May 29, 2011

Jalan jalan nd Pendapat u olls tentang diri saya

OMG.. ada dua cerita dalam satu entri. Wah wah. Larat ke baca?..



Today was very penat weh. Pagi pagi buta around 7 pagi dah bangun. Mungkin sebab saya dah terbiasa bangun awal. Hmm bukan maybe tapi 'benda betol sekarang' haha. Bangun lalu gosok gosok mata buang tahi mata bagai. Tengok jam basuh muka makan. Ammm!! Betol betol lapor dah nih. Habes licin nasi ditelan hehe. Ohh ya. Baru teringat yang hari nih aku nak keluar dengan jiran aku je pun. Hmnm sorry Anis tak dapat nak keluar dengan kau. Kesian Anis, dia ajak aku keluar nak tengok Nur Kasih The Movie. Tapi aku nih lebih pentingkan diri aku jeh. Tak pikirkan kawan rapat yang dah lama tak jumpa. Kenapa begitu?~ Bukan kah sekarang masanya aku nak luangkan masa dengan dia? Lepas nih dia balik kampung seminggu. Fuhhh! Melampau gile lah kau nih, balik kampung sampai seminggu. Minggu kedua plak(minggu last cuti) aku ada kelas seminggu. Hmm memang sebenarnya cuti mid year nih nak buat kelas je kan! Aku suka, favourite. Okay sorry again Anis. Harap dia baca lah eh entri kali nih. Ya allah berilah dia petunjuk dan hidayah mu ya allah (ketawa kecil).

So saya ambil keputusan atau dalam bahasa Inggeris result kan. Hahaha. Saya nak pergi beli shawl, sebab ada satu baju nih tak de warna yang kene dengan shawl yang lain. So ipun plan nak pergi beli walau apa cara sekali pun. (huh??) Yang penting sekali, masa nak pergi. Malam tuh bgthu dekat mama.

"mama ,dekno ajak pergi Masjid Jamek nak pergi beli shawl, lepastuh dia nak pergi MYdin beli barang ape ntah?"

"Ntah. Tanyalah abah. Tunggulah abah balik."

"Ok"..

Esok paginya (pagi tadi) terkantoi hahaha. Jiran saya nih cakap saya yang ajak, saya cakap jiran saya yang ajak. Mana satu nih? .. Hahaa anyway sorry sangat2 dekat semua yang dah terkeliru dengan saya. Saya bukan penipu atau apa. Cuma tersalah cakap jeh. Masa saya ajak jiran saya nak pergi tuh dia kata "Aku pun nak beli barang, nak beli shawl jugak".. Kiteorang macam sama sama yang ajak keluar. Sebab tuh ah sama sama cerita lain lain. Hmm kayh.

Gambar hiasan



Saya nak beli shawl warna hitam, scarf merun. Cakap macam rilex jekan. Tapi bukan shawl sebarang shawl, scarf sebarang scarf. Hehehe. Shawl dan scarf lain macam punya. Apa korang panggil dekat scarf yang tutup kepala and pakai before pakai shawl? Scarf or inner?... Scarf rite? Inner for whut hah? Adaq orang panggil inner. Saya pun jadi pening bila budak nih kata "aku nak beli inner yang mcm kau tuh, strike tuh.." Inner strike? macam aku? Ada jual ke inner strike? Saya dalam keadaan ke'blur'an pada waktu itu. Inner untuk baju kan? Boleh jugak erk untuk kat kepala? hahaha., Nampak ye di situ tahap bahasa awak tuh.




Fuhh dah penat jalan sampai peluh peluh. So dah habes beli. Balik ah.





TIME BALIK FAU SIBUK JEH CALL. MUKA AKU BENGANG JE NIH!!!
_____________________________________________________________________


Bila duduk hostel kalau tak de kerja mulalah gatal tangan cari kerja. Hmm saya ada buku (dapat hadiah) tapi tak tahu nak buat apa dengan buku tuh. Buku nota dah ada. Buat apa lagi. Saya isi dengan biodat2 kawan kawan saya. Semua saya amek. Sape nak publisiti murahan tulis jeh biodata dekata buku saya tapi ada syarat kene bergambar (memang betul betul mencapap) .. Then ada satu biodata nih memang simple tapi kreatif. Siap tulis 'tentang Ainaa Sposa' lagi. Sungguh terharu lah der.. Bila sorang dah tulis 'tentang Ainaa Sposa' yang lain semua macam gelabah sikit ar nak tulis jugak. Okay lah tulis lah, kaslau tak jadi koyak yee! Paling aku suka koyak koyak buku nih. Sorang dah koyak 'kay fine'. Bile dah masuk 2, 3 orang nak buat xtvt mengoyak dekat buku aku.. hmm memang 'hah! koyak banyak banyk, biar tinggal kulit buku jeh'.  Okay first i yang mintak pendapt dr kawan kawan sekolah lama. Kawan terbagus lah nih. Ini jeh yg mampu saya minta. Yang lain maybe dah terbongkang atau.. tgh study cewah!! I start dgn kawan sekolah lama yep.


SMK DTHO


From Afeqah Amira :




"ainaa..seorang yg sangat simple but nice,tulisan tangan yg besar okeh! sentiase mengunyah jajan semasa ckgu tiade dlm kelas...suke melukis sana sini...ingin menjadi seorang pereka fesyen...seorang yg suka bergambar...rajin menceriakan kelas semasa tingkatan 3...sentiase mendapt pujian apabila membuat karangan bm....happy go lucky person walaupun kekadang muram tak tentu pasal...friendly too:)))"


________________________________________________________________


From Asraff Amirul :



"pandangan saya tentang nurul ainaa ialah pertame dye seorang yang bak hati . kedua dye boleh dikatakan bergaye . selain itu , dye ini seorang yang cerdik , pandai ,bijaksana macam saya haha :Pseterusnya dia boleh dikatakan lawa juga , mempunyai ramai peminat-peminat diluar sane haha XD"


________________________________________________________________


From Aina Afiqah (junior ku^^) :



"ena suke laa akak punye style . akak comel laaa . jealous tahu tak aina tengok . grr ~ haha . serius aina suke sangat tengok akak punye style . geram tahu tak . akak pandai dress up ohh . macam2 jenis baju + tudung akak ade . wahhh .. mana beli ? nak jugakkk ...aaaa ! lagi lagi selendang akak . suke laa <3 <3 akak memang lawa la , stylo anddd wahh ... tak terkata .. "
(dia nih macam perli pun ada. hehe btw thanks)


______________________________________________________________
SEMVERT

Okay dis is from Nur Fatin Syaffiera (senior semvert) gambar tak de ahh.

''Umm..kenal Ainaa mula mula dengan yaya.. Anak macam sombong tapi bile dah kenal Ainaa nie sengal gak orangnye.. tapi Ainaa cepat nangis kalau buat silap huhu..malu la Ainaa.. Ainaa nie pemalu gak orangnye.. comel gak.. Hope Ainaa dengan bla bla kekal. Hope Ainaa seronok kawan dengan ateyn.. bye sayang Ainaa. Semoga kita berkawan sampai bila bila.."


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

From Nurul Syahira Salim (Eyraa Sally) :



'' Seorang pelajar yang agak pendiam pada mulanya. But bila dah lama kawan dan agak ngam dia agak NAKAL. Aku doakan kau berjaya sampai bila bila and kite pergi oversea sama sama kay? Papehal, kau fashion designer and aku jahit baju yang kau design. Wuuu :) Dapat lesen kita lepas sama sama aw? Just waiting for 18 YEARS OLD."




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

From Nur Hidayah Sulaiman (sis yaya) :



"Hey Ainaa Sposa :) yaya here :) heyy, yaya nak story bout yourself dear! But ini yang yaya tahu jea okeyy :) Ainaa pendiam, pemalu, kuat menangis, pandai, kreatif, sporting, sengal macam kakZATY, cepat terasa :) Tapi, ainaa memang the best :) kuatkan semangat eyy tinggal kat SYURGASRIKANDI :) Bile dah form5 akan rasa best tau tinggal asrama tuu.. trust me yea :) Okey, take care yea.. muaahhh xp"


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

From Nurul Amanina Zuliadaini (senior) :



"hey budak!! suka tangkap gambra enn :P ape eyh nak judge tentang Ainaa. Okay first Ainaa nih pendiam tapi kekadang banyak je cite. Suka tengok muka Ainaa sbb comel kot =) manje jugak :) Okay sampai sini jelah.. study lek lok k .Gud luck for your daily life n happy always. Happy dpt knl dengan Ainaa tahu.. :)

p/s : Jaga blabla elok2 sbb Ainaa sygkan die n die pun sygkan Ainaa.. jgn pikir yg negatif.. tata titititi tu.. BUDAK SENGAL"


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

From Ain Shahirah Solman

"AInaa baik dan penyayang, suka nanges and sensitif, cute and cantik"


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

From Sharifah Afiqah Naquiah Sayid Shahrullail :




"duluII.. First time nampak kau, kau ni COMEL GILA! pemdiam je kan?? maluII? Hahaha, memang pon..
Tapi sekarang.. SUMPAH! kau memang best!.. kelakar.. sporting.. suka nanges ehh? haha, comel comel..then, aku suka gile kawan ngan kau sebab kau nih jenis yang periangg, suka ahh! <333 :) HAHAHA..
HOPE AINAA ND BLA BLA KEKAL YAHH :) AMIN.. BE LIKE RIZALMAN YAH., GD LUCK."


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

From Atikah Tamrin

"Assalamualaikum, hmm nak ckp cam ne eh? Aku sbnrnya tak tahu sgt bab bab semangat ni. Tapi yg aku tahu kau ni ok lah. Tp macam lurus sket ar! hehehe. Tapi aku tengok time exam en ko study "gile" lah jugak. Tu yang aku suka padahal aku blaja dgn kau tp jauh gila beza markah kau dgn aku. Kau sellau kata kau nak masuk U en. Aku pon rasa cam nak masuk skrg tp SPM pun belum lg. Tapi aku rasa kau boleh pergi jauh. Cayalah eh! Kuatkan iman, kuatkan hati, pasti berjaya nanti. Cam pantun plak. Hahah! Tapi selalunya org org yg dah berjaya nih sombong nak mampos. Macam dah tak pandang orang bawah. AKu harap kalau kau dah berjaya jgn camtuh eh. Tapi kau ajrlah aku, jgn kedekut ilmu yeah! Biar ar kite "BERJAYA" sama sama yae sayang!! 1st time aku kata saya kat kau nie tau. Kau tak pernah dgrkan sebelum ni. Hmm ni memang tok kau. Bukan game ye HOI!!.. "





 berapa jmalah aku menaip benda alah nih. hMM sekarang time to sleep. ZzZzZz. Bye semua. Thanks sebab sudi melawat dan baca belog saya :D Sayang semua okay.