Sunday, May 29, 2011

Perlukah begitu?

Seorang wanita cilik yang berbaju hitam berlengan pendek yang bertulis 'sarawak borneo' dan berseluar pendek paras atas lutut sedang membaca satu entri yang bertajuk 'diam ok.' Saya bersikap jujur pada kali ini. Sebenarnya apa fungsi blog pada anda semua? Yes meluahkan perasaan. Sama seperti diari bukan? Tapi pada saya, blog ini untuk meluahkan perasaan yang positif bukan negatif. Kenapa ada yang meluahkan kata kata negatif pada saya? Hina sangat kah saya sampai awak begitu sekali. Mujur laman web awak tidak begitu 'famous' di kalangan masyarakat kita. Kalau tidak mungkin saya malu. Saya pun ada maruah. Kita tidak suka pada seseorang atau tidak mahu melayan seseorang kerana sikap dia. Sikap mahu tunjuk ganas dia tulah. Nak tunjuk bagus dia tuh. Mnaa bagus nya? Tak nampak pun? Bagus setakat 'saon' orang buat apa. Bagus setakat dapat jerit sana jerit sini untuk apa? Bagus dapat tarik publisiti murahan deka adek buat apa. Hello. Orang macam tuh, boleh belah dari saya. Not my taste saya katakan. Taste saya bukan macam awak, boleh? Bukankah melalui penulisan, cara bercakap, cara menjaga diri, jenis tulisan, cara berpakaian melambangkan diri kita yang sebenar? Bukankah begitu kawan kawan.?

Mujurlah saya nih baik kalau tidak saya dah post entri dekat seluruh negara (wah melebih lebih sampai seluruh negara). Awak harap jeh umur dah brape tahun tapi.. pemikiran masih tak matang. Think positive lah. Kenapa selalu bersikap negatif dalam hal hal kecil sebegini. Macam selabai, sakai bagai. Tengok orang lah. Bukan nak hina. Terhina plak. Siapa yang suka orang macam awak. Bila ditanya pada kawan kawan saya, siapa yang suka pada awak? Semua tarik muka dan buat reaksi yang bukan bukan. "Euwww dia tuh? Senyum pun nak cover. Apa ada pada gigi dia?". Jadi diri sendiri boleh bukan., Jadi apa masalahnya? Bila nampak saya buat buat gedik nak mati. Atau kadang kadang buat buat konon konon gangster nak mati. Dia sorang paling gangster dalam sekolah. Mestilah kita tak nak pandang kan bila kita dah tahu orang tuh just nak tarik perhatian. Betol tak? Sape setuju angkat keyboard! Bila tak pandang, normal plak budak nih. Penyakit ape lah datang kat dia nih. Pelik. Saya tak suka dengan cara awak, so boleh belah dari hidup saya. Kakak saya pun tak suka. Kawan kawan saya semua ingat suka dekat awak? Hahaha. Mimpi sampai mati jelah. Mula mula ramai peminat, sekarang.. harap makin ramai lah yang minat dekat awak ye sayang ku. (sayang? OMG!)

Saya rasa awak nih baru nak up. Tengok gaya tulisan, semua benda ah saya tengok dekat awak. Pergh budak nih baru nak up. Nak bergaya tapi tak jadi. Kalau nak tengokkan gaya tulisan awak. Hah, sampai terangkat angkat kening saya nih. Nd tak tahu saya tengah mengeja atau membaca. Bapak lambta nak baca. Biasa ah tulisan tak matang mesti ah kene macam tuh. Perasan tak? Sape yang suka dekat awak jadi tak suka bila dah kenal. Perasan tak? Kalau perasan atau lebih afdhal lagi di panggil sedar. Sedar tak? Kalau sedar, bagus. Tepuk tangan ramai ramai. Awak tuh bajet ketua bila dalam xtvt apa apa, faham? Sampai kawan saya cakap 'fuck gila babi dekat dia'. Smpai macam tuh sekali? OMG dahsyat. Awak dah tahu saya tak nak dekat awak, tak perlu lah nak terhegeh hegeh dekat saya. Lepastu nak luahkan perasaan bagai. Macam budak kecil tahu tak. Bila dalam phone pandai berkata kata manis. Bila berdepan diam macam orang bisu. Kau tak kenal aku, aku tak kenal kau. Bagus! Setakat nih saya bersabar dengan awak. Buat apa marah? Marah tandanya sayang. Saya tak suka awak. Saya benci awak, saya menyampah dengan awak. Saya tak sayang awak. Buat apa nak marah. Saya lagi suka tengok orang bengang dengan saya. Lagi naik tocang saya dibuatnya.

Memang patut saya buat dekat awak macam nih kan? Awak tak ingat apa yang awak buat dekat saya secara senyap senyap? Tak kan tak ingat. Mustahil betul. So. Memang kene dengan apa yang saya dah buat. Betul tak kawan kawan. Dia nih boleh di katakan hipokrit sebab blakang2 dia buat benda lain depan depan ya ampun. Senyum bukan main lagi. Tapi itu dulu ah. Sekarang. Hah. Muka nak stail jeh! Awak tuh kalau nak di ceritakan, semua benda yang awak buat awak rasa bagus tahu tak? Berjalan rasa dia paling bagus, bercakap rasa dia paling bagus, gelak dia rasa dia paling bagus, marah dia rasa dia paling bagus, dress up dia rasa dia paling bagus, senyum dia rasa dia paling bagus. Hey girl. Perlu kah begitu di depan saya? Buat buat manja bagai. Sangat haruskan? Kelakar ^^ Perangai macam budak kecil kan. Tak matang pun ada. Awak bukan kah manusia yang berani sanggup berdepan dengan saya walau apa pun terjadi? Habes. Kenapa perlu luahkan perasaan pada tempat awam (Facebook). Haiyooo cakap jelah sama saya. Saya tak marah. Saya tak hingin pun nak menimbulkan rasa marah dekat awak. Jangan risau. Saya sedia terima segala kutukan dari awak dan kawan kawan awak, okay?

Saya pelik, saya dah diam lama dah awak pulak yang lebih lebih jumpa kawan saya lah cakap itu ini pasal saya. Hahaha. Kelakar lah dan sangat kesian. Hmm apa apa pun ubah perangai tuh. Jadi diri sendiri tak payah nak tarik perhatian lagi atau lebih afdhal dipanggil mencapap., Tak perlu ,okay? tak payah nak bajet bajet sangat lah kan. Dah stop. Puas?

2 comments:

  1. dik...entry best~ hehe tp tulisan tu besarkn sikit ley..hehe sis ni suke membaca.. :)then comment ni ubh kepada pop-up..lau ley x yah pasang word verification k diq...sis ingin berkongsi sikit :)

    ReplyDelete
  2. orait tapi pop up? cane tuh? tk thu sgt lah hahaha. word verification tuh mmg ada tak silap xD

    ReplyDelete