Thursday, June 9, 2011

Bagaimana untuk mengesan seseorang yang sedang putus cinta?

Salam to oll my readers..

Nampaknya sudah lama saya tidak menghupdate belog. Mesti u oll semua pun rindu gile bapak dekat owner blog ini. (boleh muntah dengan begitu sopan ye). Lama lah juugak tuh walaupun terlangkah selama 2 hari (maybe). Saya rasa lama gila. Dan terasa rindu pada belog dan followers saya di belog ini dan tentunya saya rindu pada silent readers saya. Siapa lah orang tuh agaknya ye. Untung untung saya sayang dia. Ehek ehek.

ohok ohok(batuk 5 saat). Okay saay perhatikan selama beberapa tahun nih. Cewah. Semakin berjinak jinak kamu dalam dunia percintaan dan hanyut di dalam percintaan tersebut. Mengapa? Curangkah? Memang bukan jodoh? Atau memang sebenarnya ada salah seorang antara kamu yang benci pasangan sendiri (tidak ikhlas). Kalau sayang pun.. dan mencintai orang itu mengapa orang itu kamu lukai. Tidak kasihankah. Cuba kamu bayangkan kalau suatu hari nanti kamu pula akan mendapat balasan seperti itu. Pasti untuk orang yang telah membuat pada pasangannya. Pasti sedih bukan?

Pernah kamu kaji atau perhatikan bagaimana keadaan seseorang yang sedang putus cinta? Keadaan mereka seperti.. KLISE bukan? Ada yang menangisi kenangan bersama pasangannya yang enggan atau sukar dilupakan sambil mendengar lagu dari teater 'Les Miserables' atau melayan nyanyian Rachael Yamagata.

Persoalan sekarang bagaiman keadaan mereka agaknya. Mungkin..


  • Penulisan status yang bersifat metafora (kata kata yang melampau) atau kegunaan banyak kata kata hikmah dalam Facebook dan Twitter seperti, 'Kekuatan itu wujud selepas beberapa kali kelemahan yang dirasai,' atau 'Love magic, but magic is just an illusion'. Penulisan status sebegini memang selalu wujud, selain itu banyak orang putus cinta meletakkan lagu2 sedih dan sayu di dinding Facebook.
  • Mengklik 'LIKE' pada grup di dalam Facebook seperti grup 'Asyik aku je jaga hati kau, kau pernah ke jaga hati aku?' dan 'Aku tak peduli apa kau nak buat asalkan kau tak ganggu hidup aku lagi!' (still tak faham kan kenapa wujud grup macam tuh?kelakar tp best jugak kalau melayannya). Atau mereka menjadi rakan kepada persona2 di Twitter sprti #ihatequotes dan #AceoFLife, yg mana kebanyaknnya adalah kata kata hikmah tentang cinta yg akan di kitar semula menjadi status Facebook.
  • Mendengar lagu lagu nyanyian Yuna, Fynn Jamal (macam lagu belog saya sebelum nih), Liyana Fizi atau Rachael Yamagata. Antara lagu2 di dalam mp3 yang korang dengar bila dah sedih mestilah lagu 'Teduh' Liyana Fizi, lagu 'Tolong Ingatkan Aku' Ana Raffali, dan kemungkinan besar menggunakan lagu 'Dan Sebenarnya' nyanyian Yuna sbgai muzik dalam belog mereka^^
  • Yang keempat!.. Mereka mulalah menulis belog atau diari. Ia selalunya diiringi oleh puisi puisi putus cinta atau artikel tentang perhubungan, dari sudut psikologi mahupun sudut Islamik, (sejak tuh mula lah nak baca artikel kalau tak, tak baca sampai kesudah) dengan lagu 'Dan Sebenarnya' sbgai muzik pengenalan dan ikon animasi Shouju, watak gadis dari drama romantik Korea atau gadis Goth (semua tahu rasanya) dengn kesan maskara di pipi sbgai DP for blogger mereka. Kankankan..
  • lastly. Kebencian yang mendalam bila tiba Hari Memperingati Kekasih (Valentine's Day) yang membawa kepada mangsa putus cinta melakukan kesemua yang telah dinyatakan di atas di dalam biliknya pd hari tersebut..
Apakah semua ini betul yang saya katakan di atas? Mungkin yaaa dan mugkin tidak bagi setengah setengah rakyat di dunia ini. Apa apa pun, kalau u oOOOooolls nampak je kawan kawan u ooOOlls macam nih. Bererti dia sedang putus cinta. Hee^^ (memandai je aku).

So apa comment u OOolls tentang entri untuk kali ini? 'Any comment, just drop here..' (ayat klise)




DO YOU LIKE THIS POST? kelik di bawah ini or di atas sana. Wohoooa!..

3 comments:

  1. yang point 2 tu cik hani sgt setuju..
    wpun tak penah putus cinta..
    tp selalu tgk budak sekolah "like" bagai tuh
    hihihi

    ReplyDelete
  2. yup. budak2 sekolah selalu macam tuh. Adat lah konon kaaan. Actually semua tuh betol kalau di kaji dan perhati btul btul^^

    ReplyDelete
  3. Agree, but not at all. Nice post by the way :)

    ReplyDelete