Friday, June 17, 2011

NoTHINK

Salam 1 Malaysia.

'Ainaa bangun dah pukul 5:40.'

Huh?! Halamak takkan tak mandi kot kan. (pernah jugak aku tak mandi atas alasan malas nak mandi/esok nak balik,mandi kat rumah je/tidur lebih/tak de mood). Aneh bukan. Cepat cepat bangun pergi mandi, tibai jelah mandi kat jamban pun janji aku mandi wangi wangi sampai orangyang  lalu sebelah aku tanya aku pakai sabun apa dan mandi berapa jam. Ahaks~ Gelabah asal kalau dah pukul 5.40? Mestilah gelabah derr. Wa kene turun pukul 6. Bayangkan bayangkan. Betapa memang pergh... kelam kabut lah en. Tu lah die ekceli aku nak cakap kesimpulan je. Jiran jiran katil aku nih veraaaaaayyyyy selfish SOMETIMES. Mandi dulu dah siap pakai baju baru kejut Ainaa dengan Ieka yang pemalas sangat sangat nih. Okay tak kerja kita? Kihkihkih. Lek lu lek lu derr. Bukan nak ape pun. U oOOOolls jangan marah aku plak aku tulis macam nih dekat vlog aku, saje je GIMIK lah katakan. Nak kutuk kutuk sikit mesti boleh en. Aku tak kesah punkejut pagi bangun lambat ke awal ke.. kene marah ke. Lantak pi lah. Wa tak kesah. Janji u oOOolss kejut wa okay. Heheh.

Ehem ehem. Dalam seminggu nih. Tahu apa je isu yang acap kali diperkatakan oleh pelajar pelajar atau bakal bakal mahasiswi siswa sek ert? Hhaa tak lain tak bukan..

"Weh, Jumaat nih balik tak?" (muka risau semua)
"Alaaa, aku nak balik ar.." (muka nak nanges)

Ya Allah kasihanilah mereka. Huhuhu. Sekarang tak tahu tinggal sape je dekat hostel tuh. Takpelah senior ada en boleh jaga korang. (fikir jap.. boleh ke tak hah?). Boleh boleeeehhh. Ahaks~ Dalam pukul 915 aku turun dari bangunan sekolah yang tinggi nya tokleh lawan menara berkembar KLCC. Turun turun. Sebab amek report card nih dekat dewan. Haish. Boleh ar. Tunggu punya tuggu dalam 5 min jugak. My Abah sampai. Tadaaaa. Pukul 10 dah balik. Kalau tak aku dah balik awal. Tapi disebabkan sedare aku pun sibuk sibuk kan diri nak balik (lepastuh terbongkang kat bilik, tudung semua campak. Besar pangkat mu) bapak aku terpaksa amek jugak untuk dia. TERPAKSA ye. Bukan rela ahaks. Jadi proses untuk mengambil kad berwarna hijau menjadi terbantut dari pukul 945 kepada pukul 10. Geram weh geram. Tak seronok rasa. Okay takpe. Tahu kelakar tak. Tadi My abah cakap 'teruk keputusan nih.. apesal? Tak minat ka?Tak minat cakap awal awal.' Aku pun macam drama air mata duyung sikit en. Huhuh. Yelar sedih ar tengok ada gagal. Walaupun SPM next year. Aku tak rasa lambat lagi. Sekejap gila. Setahun lebih je lagi. Kan? Sape yang main main or ayat bebudak zaman globalisasi 'berbulan madu' (takpayh bulan madu sgt lah) haa habes lah form 5 nanti, ayok ayok tak tahu. Kalau bijak takpe. Ni buat buat bijak, konon2 tak payah baca buku time form 4. Dah habes bijak ar tuh?

Hmm kesimpulan aku tulis vlog nih, aku seronok sebab dapat siapkan beberapa homework yang diberikan oleh para guru, ustazah dan teacher. Woih. Sikit dah buat, tadi balik terus buat kan. Sebelum belajar mesti ar mandi. Siapkan diri dulu.. nak jumpa MR.Math, MR.Science, mestilah wangi wangi. Nanti mereka tak nak kat aku. Susah aku merana aku. Eceh. (bagus kesimpulan kau.) Klah see you lagi.