Saturday, June 4, 2011

Sebab kau suka mengumpat!

Salam readers, *maaf bagi penggunaan aku





Hai korang bersama dengan AinaaSposa lagi di tengah hari yang tak berapa nak indah nih. Memandangkan cuaca agak panas aku sarankan semua orang semua orang yeee terutama orang yang aku suka nih (sape perasan, dialah) tak payah keluar rumah. Duduk je dalam bilik yang berhawa dingin paling tinggi 16 c. Ahaks~ Pergh bekuuu. Sudah makan? Argghhh kenyang gile lah aku makan Pizza tadi. Acah je. Pagi nih aku makan bubur je. Kihkihkih~ Haruslah jujur.

Adakah hobi korang mengumpat? Atau Gossip lah dalam Bi nya.
Pernah korang mengumpat????!!
Best sgt ke mengumpat nih???!!

Ramai orang cakap mengumpat nih sinonim bagi kaum perempuan (memang pun) hahaha. Tetapi! Yes ada tapi. Tapi tak dapat disangkal lagi, kaum lelaki pun ada jua yang suka mengumpat. Perbezaan nya. Apa agak2? Kaum perempuan gossip pasal boyfriend nya yang suka tak balas sms (sms dgn orang lain konon2 nya) dan keluar tak ajak so on. Kaum lelaki pulak gossip pasal kawannya sendiri beli kereta buruk gile ah, tak pandai edit gambar, tak smart dan sebgainya. Hahaha kankankan??.. Ekceli.. Dua dua kaum nih tak dapat hadiah apa apa pun dan tak menguntungkan si penggossip or si pendengar. Yang kaum ini dpt cuma satu 'dosa'. Dosa besar gituuuuuu.

Ok dah cakap pandai ye? senyummmmm.

Mengumpat nih kalau siapa yang bijak bestari yang macam dah belajar en hahaha mengumpat nih maksud nya menceritakan keburukan seesorang semasa ketiadaanya. Cehhh ceh cewwwah. Bukan main lagi ye. Ahaks~ Memang sudah semestinya comformnya kita akan rasa puas bila tengok orang lain lagi buruk teruk dari kita. Kankankan. Kenapa perlu seronok? Senang nya nak jawab. 'sebab kita akan rasa diri kita bagus, menampakkan kita baik, dan dan daaaan kita akan berasa diri kita berada di status yang tinggi. Fuyoo fuyo perasan nya kau. So, untuk mendapatkan status 'tinggi' sangat sangat tuh kita mesti nak pastikan semua org tahu keburukan org tuh.

Pada pendapat saya, orang yang mengumpat nih sekadar nak memuaskan hati sendri bila tengok keburukan orang lain dan mungkin ada juga yang membuat umpatan sekadar nak lepas tension dan mungkin jugak nak mengukuhkan pepatah 'jaga tepi kain orang' hahha. Apa pun aku tak nampak kebagusannya buat xtxt mengumpat ini. kihkih~

Ok cuba korang nilai diri sendiri. 'Adakah aku seorang pengumpat yang berjaya?' Hahaha kelakar kelakar. Mengumpat elok untuk berkongsi ilmu tapi janganlah sampai mengaibkan orang lain ye. Dah. Lepas nih buatlah xtvt mengumpat dekat entri ini yeeeee. Zasssss~