Saturday, June 18, 2011

Tanya jawab

Salam 1 Malaysia. Jom baca jawapannya. Hahaa.


Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
My mama dan My Abah serrta money money money.. bak kata pepatah 'money is everything'.. Hahaha.


Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
Novel saje yang lain lain duit dari My Abah dan My Mama. Almaklumlah aku tak kerja lagi. Mana nak dapat duit.. Tak macam kau. Duit seguni.


Dimanakah tempat impian perkahwinan kamu?
Hahaha. Soalan cepumas lah sangat. Kalau diizinkan dekat sebuah taman 'elit'. Maknenye kau nak tema taman lah ni? Yup.. Khakahkah~


Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
Ntah lah. Selamanya bila dah berputik cinta dan bercinta nanti.. Buat masa nih belum bercinta lagi lah.. Selamnya dan ingin bertemu dengan cinta yang sejati. Aicheh.


Adakah anda di lamun cinta?
Tidak sama sekali.


Dimanakah restoran terakhir kamu makan malam?
Allah.. dah lama sangat. Kau sengaja nak kantoikan aku en? Dekat kedai makan berdekatan rumah aku je. Restoran Tomyam. Wah waaaah. Aku layan Tomyam saja.


Namakan buku terakhir yang kamu beli?
Valentina Nervosa



Apakah nama penuh kamu?

Ainaa sposa


Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
Dengan My mama. Sebab kadang kadang boleh luahkan apa yang aku rasa dekat mama. Kalau nak beli apa apa je dekat mama jgak. Kalau bab bab nak bodek nak pergi sana sini semua dengan mak. Dengan My Abah kureng lah. tapi My Abah sporting bila dia sporting. (macam mana erk?). Yoler, kalau time garang, memang garang betoi.



Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
Rizalman. Sorang je en nak? Mujur ada perkataan 'seseorang' kalau tak, penuh 1 pages aku senaraikan. Hahaha. Nak jumpa dia sebab aku peminat fanatik dia dari kecil (tipu tipu!). Kira aku dah minat dia lama lah. Ape yang dia buat, aku buat.. aku amalkan. Dahsyat..



Christina atau Britney?
Dua dua macam aku minat sangat kan. Biasa biasa je. Aku bukan adek beradik dorang sgt pun nak test aku dengan soalan macam tuh. Ahaks~



Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
Mestilah. Sejak aku masuk hostel nih. Aku makin rajin basuh baju dalam, baju luar, seluar dalam, seluar luar sendiri dekat hostel. *keningkening



Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
Syurga ku rumahku.



Pelukan atau ciuman?
Ciuman sambil ada pelukan ahahaha tapi tunggu lepas berdua lah. Hahaha.



Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu:
Disebabkan aku buat pertama kali aku tag kepada Zaty Anuar :

  • Kurang makan (patot ah kering kontang badan hang)
  • Suka masak tengah tengah malam bila lapar
  • Blogger girl jugak lah
  • Dia pandai sikit dari aku..
  • Suka shopping shopping jugak macam aku. Cewaaah.
8 perkara yang amat kamu gilai:

  • Membeli belah dengan keluarga. Dengan kawan kureng lah sebab beli nanti ada limit dia. Hahahaha.
  • Mengumpat sana sini bila cikgu tak de dalam kelas. Isk isk.. Teruk en?
  • Baca novel sampai ke pagi. Dahsyat tak adek hang nih?
  • Baju baja. Suka baju+shawl+sneakers. Suka buat koleksi belambaq gila noh kat rumah aku.
  • Gila dengan camera.. dan perkara yang lebih kurang nak sama, edit gambar so on.
  • Tengok lelaki macho macho macho macho dan MACHO habes!
  • Menyaksikan perlawanan bola. Suka memang sukaaaa gilak. Satu family minat bola. Tapi bukan bola luar negara. Harap maklum.
  • Menulis belog paling gemar sekali pabila tibanya waktu senang atau lapang. Huhuhu~
Takde perkara yang benci ke?


8 perkataan yang sering di ucapkan :

  • Hmm..
  • Okay..
  • OMAIGOOOD..
  • Seriously??
  • Kaw timmmmm. ahahaha. (serious nak tergelak der. Sebab mula2 tak minat)
  • Shit ar!
  • (sebut nama orang dengan tones yang mengada)--> Ikaaaa....
  • Ceh, takde ar!


8 buah buku yang paling terbaru dibaca:

  • Valentina Nervosa (tengah baca)
  • Lagenda budak setan
  • Blog Priasetia
  • Biarkan aku menangis
  • Tidak aku bersuara
  • Buku Pendidkan Islam Form 4 (senyum)
  • Majalah Dara dot Com
  • Science text book. Gara gara homework lah nih?..

5 lagu yang kamu boleh dengar berulang kali:

  • Kisah hati
  • Lagu Hazama (lupa lah)
  • The show. lama gila lah. Memang semua lagu lama je aku layan
  • Pemilik hati
  • Janji
8 perkara yang saya pelajari tahun lalu:

  • Teknik belajar secara berkesan. Ahaha biasalah amek PMR
  • Subjek Geografi. Huhhh... sangat best tu.
  • Pegang camera plus dalam camera tuh.
  • Belajar dari kesilapan ahaks~
  • Belajar dengan lelaki yang dah pergi selamanya. Mampos loeh! Ingat ko hensem sgt? Padan muka kau, amek balasan kihkihkih..
  • Keluar dengan kawan kawan hahaha. Belajar jugak tuh kan.
  • Macam mana nak mengorat someone.
  • Pelajari lagi, Solat taubat..solat hajat. Semua solat lah..

So dgn ini, aku ingin sebarkan virus tag ini kepada :



Lany Zubir
Aifa Afiqah
Faqieh Ariff
Elia

Sape nak buat, buat lah. Tak saman pun.