Sunday, July 31, 2011

Aktiviti pada hari ini ialah berkawad dan penat tak tentu pasal

Salam semua.

Hari ni Sabtu 30 Julai 2011 adalah hari yang paling di tunggu tunggu oleh semua warga SEMVERT. Apalagi kalau bukan Majlis Anugerah Cemerlang (MAC). Sorry lah aku tak dapat apa apa lah. Hmm. Kay lah yang pasti nak jadi yang terbaik antara yang terbaik (moto hidup). Macam takde kene mengena gile en. Okay okay habes.


Sebelum kawad

Semasa kawad


Selepas kawad


Jadi kiteorang (form4) diwajibkan untuk menyertai pertandingan kawad kaki peringkat sekolah. Tjuannya adalah untuk memberi peluang kepada anak-anak yang tak berapa nak aktif terus jadi aktif. Selain itu, aktiviti ini juga bertujuan untuk menaiktaraf lagi markah koko^^ dan untuk memilih kadet yang berjaya pertama (johan) pergi ke peringkat seterusnya pada tahun hadapan (zon keramat 2012). Jadi dengan bangganya, wohooaaaa~ aku mengumumkan pemenang pemenang bagi kategori .. Haish bukan, Johan bagi kawad kaki peringkat sekolah adalah jeng jeng jeng KADET PERTAHANAN AWAM!!.. (masa nih semua nak keluarkan volume suara paling maksimum).

Aku balik dengan hati yang tidak begitu tenteram sekali. Resah gelisah.. semua ada. Ahh shit lah. Baju uniform kpa aku tertinggal dekat pintu asrama? Ahhh. Harap harap ada yang tolong simpan atau biar dekat situ sampai hari isnin dan tolong lah jangan bagi denda atau berbuat perkara seperti berikut :-


  • Sangkut dekat tingkap dekat form 5/tayang dan panggil tuan punya baju dan kene lalu depan senior dan aku terpaksa buat muka tebal 15 inci (sumpah wa malu derrr)
  • Marah + tengking wa macam wa duduk 10 batu dari lu! *fucking shit lah weh

Harap semua bagi kerjasama ye. Hehehehe. Takot takottt. Ini juga salah aku. Atas dasar ke'excited'an aku terlebih sebab nak balik, aku amek beg saje. Baju yang sangkut depan mata kau ..kau tinggal macam tuh je. Memang ..memanggggggggg. Hahahahaa.

Huh, penat tawww. Aku balik je abah pun cakap..

"Angah, petang nih tahu? Mama ada cakap?"

"Kenapa? Nak pergi mana?"

"Nak keluar nak beli jam dengan kasut dekat angah"

Okay senyum semua sekali.. senyummmmmm! Whooooa. Tapi bila dah balik mama cakap tak payah bawak pergi sekolah + asrama lah jam tuh. Nanti hilang. Barang suka letak merata. Okay lah aku tak kesah lah derr. Baik aku dengar je nasihat orang tua daripada aku membantah dan terus berdegil dan terus jam hilang dan terus tak cakap apa apa, kankankan. Hee~

*Diumumkan bahawa esok luasa semua umat Islam berpuasa. Yahooo yiba yiba! Apa apa pun SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK ye semua. Okay semua pelajar Srikandi dibenarkan pulang sebelum jam 10 malam pada hari isnin ni. (jerit lagi sekali)

Nite oOOolls~