Friday, July 15, 2011

Perasaan

Houh! Houh!! Wow berhabuk sudah ini belog kesayangan dan kegilaan orang ramai. Ahaks~ Sudah berapa lama agaknya aku tak mengupdate sesawang belog ini ye? Mesti semua rindu hasil karya aku dan rindu dekat tuan blog ni. Kankankan. Wah wah terharu *love love dekat mata

Okay salam to oOOolls my silent readers,

Apa habaq semua para blogger atau yang bukan blogger dan kepada manusia berguna atau tidak berguna hehe. Ada baeeeeek dengan mental korang? Apa perkembangan terbaru ni. Dah berpunya yeeee? Hahaha siapa yang dah berpunya sekarang.. aku ke kau? Okay sebenarnya malam ni aku menulis hanya untuk meluangkan sedikit masa untuk hobi aku. Sedikit saja. Boleh bukan? Masa inilah aku nak mengambil kesempatan nak luahkan perasaan2 yang aku rasa tak perlu ada dalam roh, dalam badan, dalam hati, dalam otak semua lah. *Hmm time nih mata semua segar je nak baca

Walaupun tangan tengah sejuk menggeletar sebab suhu di dalam bilik ini 16Celcius (betapa sejuk kan suhu bilik aku xD) aku tetap dengan pendirian aku untuk teruskan dan kuatkan semangat untuk menaip ahaha. Bila boleh mula cerita ni Ainaa? Okay sebenarnya nak luahkan perasaan tuh maksud aku.. Bila aku dah mula menaip kira aku dah mula luahkan perasaan aku sedikit demi sedikit walaupun takde langsung perasaan terluka, tersedih semua dekat sini. Yela, takkan nak cerita? Betul tak. *angguk angguk

Hmm hari Rabu lepas ada subjek Sains. Suka gile subjek Sains. Sains ni kiranya subjek kegemaran lah. Sains dan Matematik. Gemar gila aku dekat subjek nih. So, Cikgu Fairus tunggu dekat lab. Mengajar dengan penuh semangatnya tapi cikgu kecewa tengok anak murid dia boleh plak tidur nyenyak dekat belakang. Budak yang duduk belakang lah ni. Aku dengan Fatin yang duduk depan sekali depan2 muka cikgu nih usha je dorang yang tidur. Ada yang tak tidur tapi tak nak kejut kawan seelah yang tidur time cikgu Fairus tengah mengajar. Fatin cakap..

"Ainaa, tengok dorang dekat belakang sedap2 je tidur time cikgu mengajar"

Aku pun pandang belakang. Woisssh. Tidur? Adooi dorang nih macam dah bagus gile je tak nak dengar cikgu mengajar kat depan. Tidur atau meletakkan muka di atas meja semasa guru mengajar seumpama korang makcik makcik and oll the pakcik baling kasut dekat muka cikgu itu. Faham? Ade yang aku suruh kejutkan kawan sebelah, dia geleng.. tanda tak nak kejutkan. Dia kesiankan dekat kawan dia sebab kawan dia mengantuk .Macam.. Macam apa erk? Sambung sikit.. Betapa bencinya aku pada waktu itu tengok gelagat dorang. Sampaikan lastly.. Cikgu Fairus cakap.

"Okaylah awak buat exercise page 81. Semua! Saya malas nak ajar awak"

Fatin dan aku saling berpandangan. Mesti cikgu kecik hati kan. K lah kiteorang pun buatlah. Once cikgu Fairus bukak cerita pasal Facebook. Semua segar bugar macam ikan dekat pasar tuuuu. Perghhh yang tidur tadi bangun air liur meleleh. Penat ar konon kau? Ahh.. Kejap lagi habes kelas cakap ar tak faham lah ape lah. Padahal kau tu ha yang tidur dalam kelas! Nak salahkan cikgu plak. Hehehe lek ah disini bukan tempat menjatuhkan maruah seseorang ye. Gurau je. Semua tuh copy dari skrip yang dibuat tadi kahkahkah~ Kay cikgu pun tanya siapa yang betul betul suka kan Fb. Semua ghairah. 40% lah yang jawab yes. 20% tidur 40% diam je. Diam termasuk aku. Aku cakap dengan cikgu.. Saya tak suka. Saya suka tulis blog. Cikgu Fairus balas. Siapa suka tulis blog?.. Aku jerit sayaaaa! Ahahaha. Cikgu pun. "very goooddddd, tapi bukan luahan untuk menjatuhkan seseirang, jatuhkan kerajaan semua ye"

Sooo. Hmmm terfikir plak. Apa tujuan Facebook? Apa yang buruknya aku perasan emm status lah sebab! Status di Fb penyebab segala galanya. Kalau ada masalah rumah tangga or sewaktu dengannya. Seminit lepastuh mesti update dekat status. Macam macam lah sumpahan lah dia keluarkan. Time ni lah nak tengok dia berlakon kaaaan. Hehehe. Ada plak yang jenis gila internet dan Fb. Apa yang terjadi dekat sekarang tengok twengok seminit kemudian dah kelaur dekat status beliaawwww. Betapa cepat bukan. Nampak tak dia punya taksub dekat Fb sampai sanggup beli phone canggih yang boleh online dekat mana jua dia berada. Bila terjadi sesuatu yang kelakar atau sesuatu yang boleh dia kongsi dekat Fb. Tak sampai seminit weh dah ada dekat status apdahal baru je benda tuh berlaku. Selalu macam tu kan?

Yang tak tahannya jemput pergi kenduri guna Facebook. Kelakar bukan? Macam sengkek gila je.Guna fb? Ape kayo sangat mu nih. Bukankah Fb untuk mencari kawan lama di samping berbual bual kosong dengan kenalan baru ke atau kawan kawan. Huhu.

Ada lagi. Ingat tak rumah sape erk yang kene rompak tuh? Artis lelaki lupa gileee O_o RUmah dia kene rompak pun sebab dia otw to Jb. So dia update dekat status 'OTW TO JB'.. Peminat/Friends/perompak tuh tahu. Perompak tuh pergi serbu rumah dia. Nampak tak? Hahahaa. So hati hati lah yeee bila nak mengupdate status tuh. Fikir dulu masak masak sampai lebam pun takpe baru taip.. and share. Hehehehe.

Okaylah u ooOOll mesti penat gila babeng baca posts kali nih. (hmm yeke penat? bukan lari pun). Pergi dulu sebelum kamu pergi hehehe. Salam..