Sunday, September 4, 2011

Last Ramadan First Syawal

Salam *belajar untuk bagi salam dimana jua aku berada


Ada cerita yang tersirat disebalik gambar yang tersurat

Ada cerita yang tersirat disebalik gambar yang tersurat



Jadi apa terjadi pada last ramadan dan first syawal? Kihkihkih cepat saje korang nak baca erk. Mestilah.. Okay memang macam tak sangka abang saudara aku call cakap nak buka puasa sekali (masa ni dekat kampung). So dia pun datang dengan jejaka tampan tak tampan lah kan seramai 2 orang!

Aku yang tengah sibuk dekat dapur dengan sengaja nak jeling dekat ruang tamu mana tahu jejaka 2 orang ni tampan orang nya kaaaan. Tup tupp tuppp. Ehh yang sorang tu muka macam Amir Khan lah. Hahahaha. Aku bermonolog sebentar hmmm boleh tahan, agakagak dia nak ngorat aku tak? Hmm okay aku buat buat jual mahal gilak tak nak pandang muka dia. *aku tahu kau pandang aku #watcooljerrrr (Twitter ajar aku)

Dah habes bukak puasa aku terpikat tengok dia sembahyang Maghrib. Sembahyang pun suka? Mesti lah.. Dia dah menarik hati aku masuk ke dalam hati dia dengan cara solat. Kahkahkha bapak jiwang! Dalam 1 jam yang berikutnya.. calling calling!

"Ade orang mintak nombor Ainaa, bukan yang imam.. Yang form 5 budak MRSM tu"

BAGI BAGI! JANGAN TAK BAGI! PELUANG HAHAHAHAAAAA.

Selebihnya lu pikirlah sendiri..bak kata dia 'tak kenal maka tak cinta, bila dah kenal dalam hati macam syurga cinta'

Sebelum semasa dan selepas nak berlawa lawa dan beraya 




Disebabkan bilik ini seperti istana, jadi tanpa rasa segan silu memilih tempat ini
sebagai tempat kami bergambar




Antara wanita yang tak pernah bergambar dekat bilik seperti IStana

Cerita first syawal pulak. Ada cerita dan tarikh istimewa pada 1 Syawal. Hari aku bermanja manja dan berdrama dengan dia. Lalu aku terjerumus dalam dunia (wah melebih plak engko). Pada mulanya dia nak datang raya di kampung kami *lagi sekali datang. Tapi tak jadi sebab aku dan sekeluarga pergi beraya smapai ke tengah malam. Memang serious penat dari Pulau Pinang ke Kedah ke Perak ke Pulau Pianang balik! Tak malu kan balik tengah2 malam? Standard ar.. (orang menyampuk)

Jadi dia datang pada tengah malam raya ke-2. Awak malu ke? Hahaha. Datang datang makan nasi. Sape masak kari ni?

"Makcik masak?" Tanya abang sedara. Makcik tu mama saya
"Patutlah sedaaaap. Membe cakap sedap.. Dia kata nak bawa balik boleh?" (Haha memang ada maksud lain tuh sampai nak bawa balik tuh?)

Dalam pukul 11 malam sembang dengan dia. Pukul 2 baru masuk rumah! Masya Allah. Thanks lah very very veryyyyy much. Tak sangka kan boleh kenal? Kalau tak datang buka puasa dekat rumah memang tak kenal lah sampai sekarang, ye dok? Syukuuuuuurrrr alhamdulillah Terima ksih Allah i love you Allah.

p/s : Rindu awokkkkkkk tahap gaban. Awak pun kan? Apa apa pun. Buat yang terbaik sekali untuk trial awak Selasa ni.