Tuesday, December 13, 2011

aku masih manusia! tapi tak guna~


mama dan abah yang selalu bagi duit.
terima kasih dengan cinta yang bertan-tan.
i love mama dan abah.
i love along dan adek.

mohon ampun dari aku kepada kau.
kau yang bernama manusia.
atas dosa aku yang sudah berguni - guni.
perasaan sebak menggebu - gebu dalam diri pabila,
diri sendiri beristiqamah dalam sunyi.
di tengah malam yang penuh ketenangan.
mohon ampun segala kata - kata.

terutama kepada kau. yelah kau lah.

aku perempuan yang hanya pandai berkata - kata.
kata - kata yang memberikan pandangan negatif.
kadang kala positif jugak. tak mungkin semua negatif.
manusia.. apa yang tajam selain dari lidah!
manusia.. apa yang busuk selain dari hati!
manusia.. manusia..

status pagi tadi (pagi ke erk? ntah lupa) memberi kesan juga kepada aku.
terima kasih abah untuk sebungkus nasi yang telah kau bawa balik hari ini demi kami!
ada lah jugak yang meng-like. tapi faham tak yang tukang meng-like tuh kebai. haha.

bukan itu yang aku nak kata.
aku maksudkan aku mahu berterima kasih.
aku kan manusia jugak macam kau.
manusia perlu berterima kasih.
kan weh kan weh.

aku manusia yang tak pandai bersyukur. tak pandai!
sombong pandai lah.
ya allah, tolonglah ajarkan aku pandai bersyukur
dan..
tidak sombong atas apa - apa yang Engkau berikan.

kalau aku punya kawan baik aku sombong,
kalau aku punya makanan baik aku sombong,
kalau aku punya camera lomo aku sombong (kalau lah),
kalau aku punya kasih aku sombong,
kalau aku punya cinta aku sombong.

Sombong dengan cinta apa dapat. Tak perlu lah sombong bila dapat cinta.

Kerana..
jika cinta itu sempurna,
aku perlu berterima kasih kepada ibu.bonda.MAMA,
berterima kasih sebab semua ada pada kau mama,
aku dapat cinta dari mama,
kalau mama tak ada, tak adalah cinta,
faham budak?kebai.

maaf kalau aku tersombong dengan semua.
maaf kalau aku belagak dengan semua.
maaf kalau aku benci semua. Eh~
maaf kalau aku mencari kesalahan semua.
mencari kesalahan semua sama dengan aku bodoh.
kebai. kebai betul - betul.








p/s : start at 1:33petang dan habis pada 2:22 petang. tulisan original bye! thanks you sayang! >,<