Wednesday, April 18, 2012

Si Mudaku.



Assalamualaikum cinta <3
menulis aku sebagai pencerita.
sentapan di malam hari
memberi kesan kepada diri ini.

kepada ya kaum Adam
maaf aku menolakmu
bukan aku tak sudi
tapi banyak hati harus dijaga.

... .....

bila siang bertukar malam
bila ombak bertemu pantai
bila hawa bertemu adam
bila aku berjumpa kau..
(HAMAGAAADDD! YOU'RE SO CUTE, YOU'RE MY LOVE BLABLA)

dan sekarang,

aku tidak merasakan kehadiran kau dalam hati aku,
walau secebis..
walau sekeping..
walau sehelai..

aku pandang pada tubuh kau
aku tatap wajah kau pada skrin komputer ribaku
tapi kosong, fikiranku melayang
jauh termenung

bibir tersenyum hati menangis
kuyunya hati siapa tahu
sakitnya hati siapa rasa
pedihnya hati siapa nampak.

aku menulis..
hati terguris
aku menangis
air mata tertitis

aku tak kesah, aku tak heran, aku tak peduli
bukan ini yang ku minta tapi kau yang memberi
walau apa pun yang terjadi
semua ini takdir dari Illahi.. ..


*1:40 pagi, bersama Hanis di dalam dormnyaaaaaa*