Friday, January 20, 2017

First time aku makan boat noodle! wakaka.

Assalamualaikum =)



INGT COMEL LETTUW MASUK-MASUK TERUS MUKA SENDIRI?
LOL



Hari ni berasa terpanggil nak hupdate belog. Sebab memang semua benda yang aku nak update, niat itu terlalu lama untuk aku perapkan dalam hati sanu bari. Sekarang waktu-waktu sesuai untuk aku update segalanya.

On that day, aku balik ke Kolumpo dari Bangi. As usual, weekend je aku akan balik rumah family dekat Setiawangsa. Well, duduk rumah sewa, kerja dekat Bangi. Ada gaya KALAU TINGGAL RUMAH SEWA TAPI BELI KERETA MEWAH AMBOI tak bila aku taip nih? Please aku tak macam tu. ahaks.

Oke hai (lupa nak say hai). Dah tiba dekat Kolumpo. Aida (kawan saya) dari Penang, dia tiba-tiba boleh wujud dekat Bangi and ajak jumpa. I was like whuttttt?! aku baru sampai kl kotKenapa tak cakap awal-awal. Tapi bab-bab keluar enjoy sana sini memang aku love sangat-sangat. haha.

Nyiahahaha. So aku pun drive ke Bangi balik, jumpa Aida. OMG lamanya tak jumpa. Makin flawless gamaknye. Kateko?

Shawl letiupp (Azkayra Shawl) boleh dapatkan sekarang dekat @bynuramirah11
RM 35 sahaja =)

Macam-macam makanan yang kiteorang list down kan. Daripada makanan tahap original kampung sampailah makanan semewah istana. Gaychew kau. Untuk makan. Demi orang jauh. Demi masa yang suntuk (sebab flight Aida ke penang hari tu jugak, tapi malam) Really had to rush. Damn kan?

Yadda yadda yadda.. segala ikan patin, masak lemak, tomyam campur, limau nipis punya kedai dah disenarai putih kan dalam Whatsapp. And of course lah aku tanya Mr. Google and daripada pengalaman aku ber-food hunting selama aku duk Bangi nih. (macam dah boleh jadi orang Bangi kan? Senang-senang kawin jelah dengan orang Bangi. EH)

Ku genggam erat stereng kereta ku sebab pening fikir nak makan kat mana. Rasa geram dengan diri sendiri tak dapat nak buat keputusan makan mana. Ended up. Aida ajak makan boat noodle. Since kiteorang tak pernah makan pun boat noodle ni. Sebab apa. Sebab setiap kali nak makan, beratur panjang nokharey. Bhahaha.



Disebabkan lapar tak cukup makan macam warga Somalia, kiteorg order je banyak-banyak, Samoai terlebih makanan dia bagi. Heheheh Buy 1 free 1 gitew. Eh serious taw! Order meatball satu je, then dapat free satu. Alhamdulillah. Rezeki makan kheeen :D
So kiteorang order setiap satu jenis, satu mangkuk. Satu beef, satu ayam. Satu ayuthaya, satu lagi apa erk? Lupa.




Beef rice noodle (Pathumthani)
Beef rice noodle (Ayutthaya)
Chicken rice noodle (Pathumthani)
Chicken rice noodle (Ayutthaya)
Chicken wing
Grill meatball
Sangkaya (Paling sedap taw) MUST TRY!
Oh kenapa tak order yang egg noodle? Sebab dia kata habes. Okay fine.
Memang kenyang balik perut buncit habes. Bhahaha.


Balik rumah hantar Aida dekat rumah bakal mak mertua dia (LOL), then duduk kejap, lepas maghrib baru aku balik rumah =) Btw, thanks Aida luangkan masa dengan kita. Ada rezeki jumpa lagi!